وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
اختلال شخصیت جامعه ستیز
24 / 7 / 1391 ساعت 5:41 | بازدید : 5415 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

Anti Social Personality Disorder ( اختلال شخصیت جامعه ستیز ) شناخته شده ترین اختلال در زمینه اختلال های شخصیتی است .

یک اختلال شخصیتی ، یک حالت ماندگار و مزمنی است که در آن رفتار ، تجارب و چشم انداز فرد نسبت به فرهنگ و تمدن ، به طور محسوسی منحرف می شود .

Anti Social Personality Disorder یک نوع مزمن از بیماری های روانی است که باعث می شود افکار ، شناخت از موقعیت و تعاملات فرد با دیگران غیر عادی و نا معمول شود .

زمانی که شما دچار Anti Social Personality Disorder هستید به طور قابل توجهی نسبت به قوانین و حدود خود بی تفاوت می شوید . در این حالت شما اغلب حقوق دیگران را نادیده گرفته و آنها را نقض می کنید . شما ممکن است دروغ بگویید ، رفتار تجاوزکارانه داشته باشید و به الکل و مواد مخدر روی بیاورید . همچنین ممکن است قادر به انجام وظایف خانوادگی ، کاری ، درسی و غیره نباشید .

Anti Social Personality Disorder به افراد زیر 18 سال تنها زمانی نسبت داده می شود که دارای سوابق و علائم این اختلال از قبل از 15 سالگی باشند .

این اختلال گاها به عنوان Sociopathic personality disorder و یا Psychopathic نیز شناخته می شود . اما تحقیقات نشان می دهد که Anti Social Personality Disorder وPsychopathic دو اختلال متفاوت هستند . اگر به طور ساده بخواهیم Sociopathic personality disorder را تعریف کنیم به افرادی می گوییم که به اصطلاح شدیدا نسبت به دیگران بی وجدان هستند . اما Psychopathic افرادی هستند که کاملا فاقد وجدان هستند .

نشانه های Anti Social Personality Disorder :

1- نادیده گرفتن قوانین و بی احترامی به آنها

2- فریب کاری و دروغگویی

3-سوء استفاده کردن از زیبایی و بذله گویی برای فریفتن دیگران

4- زیر پا گذاشتن حقوق دیگران به طور مداوم

5- تجاوز به کودکان

6- تهدید کردن دیگران

7- رفتار پرخاشگرانه یا بیرحمانه

8- صدمه زدن به دیگران و عدم پشیمانی از این کار

9- رفتار کردن بدون برنامه و فکر قبلی

10- بی قراری

11- ضعف در برقراری رابطه با دیگران یا داشتن رابطه توهین آمیز

12- بی مسئولیتی

این علایم معمولا در سن 20 سالگی به اوج خود می رسد و سپس از شدت آن کاسته می شود . هنوز مشخص نیست که کاهش شدت علائم به علت بالا رفتن سن است یا افزایش آگاهی از جامعه .

اگر هر یک از علائم بالا در شما وجود دارد به پزشک مراجعه کنید . چراکه اگر Anti Social Personality Disorder رها شود و درمان نگردد می تواند مشکلات فراوانی در زندگی به وجود آورد .

دلایل Anti Social Personality Disorder :

دلیل قطعی برای Anti Social Personality Disorder شناخته نشده است . اما به نظر می رسد دو عامل ژنتیکی و محیطی در بروز این اختلال موثر باشند .میزان شیوع Anti Social Personality Disorder در افرادی که پدر یا مادر آنها به این اختلال دچارند ، بیشتر است . همچنین شخصی که فردی جامعه ستیز را الگو قرار می دهد و یا در محیطی جامعه ستیز رشد می کند احتمال اینکه به Anti Social Personality Disorder دچار شود افزایش می یابد . بنابراین عوامل محیطی نیز در بروز این اختلال نقش دارند .

Anti Social Personality Disorder می تواند باعث بروز بیماری ها یا اختلال های زیر شود یا با آنها مرتبط باشد:

1- افسردگی

2- اضطراب

3- تجاوز یا خشونت

4- تمایل به خود کشی

5- تجاوز به کودکان

6- اعتیاد به الکل و مواد مخدر

7- گرایش به قمار بازی

8- زندانی شدن

9- مشکل در برقراری ارتباط با دیگران

10- انزوای اجتماعی

11- بروز مشکل در مدرسه یا محل کار

درمان :

درمان Anti Social Personality Disorder بسیار چالش انگیز است . در حقیقت هیچ درمان ویژه ای برای این اختلال وجود ندارد . از آنجا که Anti Social Personality Disorder یک بیماری مزمن است بنابراین نیاز به درمان طولانی مدت دارد . همچنین شاید لازم باشد دیگر حالت های ناشی از این اختلال را مانند افسردگی ، اضطراب و اختلال های تیروئیدی نیز مورد درمان قرار گیرند .

برای درمان Anti Social Personality Disorder چند گزینه وجود دارد :

1- روان درمانی

2- کسب مهارت های کنترل استرس و خشم

3- دارو درمانی

4- بستری کردن

اینکه کدام گزینه برای بیمار بهتر است بستگی به شدت علائم و موقعیت بیمار دارد.

روان درمانی :

روان درمانی یک روش نیرومند و کارآمد برای درمان جامعه ستیزی است . روان درمانی یک دوره کلی برای درمان یک حالت است که در آن در مورد وضعیت و مسائل مربوط به بیماری ، با بیمار صحبت می شود .

در طول درمان Anti Social Personality Disorder با ابن روش ، شما در مورد حالت ، احساسات ، افکار و رفتار خود آموزش می بینید.

روان درمانی شامل چندین روش می شود :

1- Cognitive Behavioral Therapy :

این روش ترکیبی از Cognitive therapy و Behavioral therapy است که باعث حذف اعتقادات و رفتارهای منفی و نا سالم و جایگزینی آنها با عقاید و رفتارهای سالم و مثبت می شود .

2- Psychodynamic Psychotherapy :

پایه و اساس این نوع درمان روانکاوی است و تمرکز آن روی افزایش آگاهی از افکار و رفتار نا خود آگاه و ایجاد یک بینش جدید است .

3- Psychoeducation :

در این نوع درمان به شما و شاید به خانواده و دوستانتان در مورد بیماری شما و مسائلی مانند کنار آمدن با مشکلات و حل کردن آنها آموزش داده می شود .

مدیریت خشم و استرس :

کج خلقی ، پرخاشگری ، بی حرمتی و خشم بیشترین مشکلات ناشی از Anti Social Personality Disorder هستند . کسب مهارت هایی برای کنار آمدن و کنترل کردن این حالات می تواند به شما قبل از اینکه به خود یا دیگران آسیبی وارد کنید ، کمک کند .

دارو درمانی :

هیچ داروی ویژه ای برای درمان Anti Social Personality Disorder توسط FDA تایید نشده است . اما با این حال چند دسته از داروها می توانند در کاهش علائم موثر باشند .

1- Anti Depressant Medications : داروهای ضد افسردگی در کاهش علائمی مانند افسردگی ، نا امیدی ، خشک و کج خلقی به شما کمک کی کنند .

2- Mood Stabilizing Medications : همان طور که از اسم این داروها مشخص است ، برای ثابت نگه داشتن خلق و خوی بیمار تجویز می شوند .

3- Anti Anxiety Medications : این داروها برای بهبود اضطراب ، بیقراری و بی خوابی موثرند .اما در بعضی موارد باعث رفتار خودسرانه و بدونه فکر می شوند .

4- Anti Psychotic Medications : این داروها برای درمان روان پریشی و در بعضی موارد برای کاهش اضطراب و خشم تجویز می شوند .

مراقبت و بستری :

در بعضی موارد علائم بیماری شما ممکن است تا حدی شدید باشد که نیاز به مراقبت ویژه داشته باشید . معمولا تنها زمانی بیمار را بستری می کنند که قادر به مراقبت از خود نباشد و یا به خود و دیگران آسیب برساند . مراقبت ممکن است به صورت 24 ساعته و در بیمارستان باشد و یا ممکن است بیمار بخشی از روز در بیمارستان بستری باشد و یا شاید مراقبت ها محدود به خانه شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نباشد .





|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست




















می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1686
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 19069
:: بازدید ماه : 147186
:: بازدید سال : 446845
:: بازدید کلی : 4347024